Stages
Liens
Club
Tournoi
Forum
Accueil

Espace
Membres


INSCRIPTION


 Index du Forum -> Papotages divers -> rjjophxm-spun6


Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
aderfp633



Inscrit le: 27 Sep 2011
Messages: 7915
Localisation: England

MessagePosté le: Dim Juin 16, 2013 7:00 pm    Sujet du message: rjjophxm-spun6 Répondre en citant

BIKES: Moto Guzzi V7 Stone vs Triumph Thruxton
The historical past of this café racer is steeped in lore. It fueled a motorcycling movement in England usually in the ‘50s in the event the Ton Up Boys began lounging around from the Ace Café, pursued by the Rockers who wreaked damage to North Circular Roducati clutch coversad during the ‘60s. Despite the occasions of Tritons with Norton featherbed frames and Triump rear motorcycle standh parallel Twins are long past, there are an increase on the availability of café racer motorcycles, within the annual Mods vs. Rockers Vintage Motorcycle & Scooter Rally in Chicago to the Sportster café culture in SoCal. While selecting a Honda CB350 off Craigslist along with the intentions of throwing on rearsets and clip-ons is really a fun work for some, quite a variety of OEMs who offer production café racers straight off of the showroom floor. In this comparison, we’re greasing back your hair, throwing on good studded leather jacket and hopping aboard a 2013 Triumph Thruxton and 2013 Momotorcycle fairingsto Guzzi V7 Stone searching for bike is a very capable when it’s a chance to go “Ton Up.”Triumph’s Thruxton ($8799) has become a staple motorcycle from the British brand’s line-up since ‘04. It pairs racy,motorcycle fairing, old school looks with elements of modern tools to send a different riding experience. Unlike the carb-fed Triumph Twins of old, this machine sports an actual air-cooled Parallel Twin engine with fuel-injection that displaces 865cc. It rolls using a couple of wire spoke wheels (18-inch front, 17-inch rear) matched to hydraulic disc brakes. Accompanied by a couple of low slung clip-ons and rear-mounted foot controls it has a very sporty riding position. Fittingly, motorcycle fairing it’s named after having a racetrack in southern England where Triumph enjoyed racing success in your late ‘60s. Sumotorcycle exhaustspension components comprise of a telescopic fork and a couple of coil spring shocks.Italian manufacturer Moto Guzzi thinks there are found an appropriate vintage bike formula having a V7 series. Included in four versions, we’re testing its least expensive Stone model ($8390) since Racer ($9990) wasn’t yet available. Including the Triumph,motorcycle helmets, the ‘Guzzi is powered with a fuel-injected and air-cooled twin-cylinder engine. Nonetheless its cylinders are cbrake clutch leversanted at the 90-degree V and positioned traversely inside chassis. Engine displacement is a touch lower too at 744cc. Distinct from the Triumph’s spoked rims the Stone rolls on similarly sized cast aluminum hoops having single disc brake front and rear. Another key difference would be the Stone’s more relaxed ergonomics which might be a boon for everyday road riding. We didn’t have tsportbike mirrorshe pavement about the Ace Café for all our test and now we did the second best thing, logging miles on a number of roads close to our home base in Southern California. Belonging to the freeway to city streets and perhaps some curvy stretches of tarmac motorcycle engine coverswe hit all this attempting to learn how these retro-styled motorcycles delayed towards the rigors for the day-to-day.To share all of this informative article click on MotorcycleUSA.com
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    www.badminton-web.fr Index du Forum -> Papotages divers
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum





Contactez-nous !


Recopiez le mot badminton ici :

Votre nom (ou Pseudo) :
 

Votre adresse mail :
 

Votre message :
 

 



A propos de ce site...


Badminton-web est développé et maintenu par www.agence404.com, 1 rue Suffren à Nantes (RCS Nantes B 498 013 432).
Il est hébergé par Celeonet.

L'ensemble du présent site : rédactionnel, éléments graphiques, ergonomie générale et tout autre composante, est déposé et protégé par un copyright. Aucune copie n'est autorisée a priori.

Les demandes d'échanges sont toutefois bienvenues. Pour ce faire, utilisez le formulaire ci à gauche.




Qui sommes-nous ?


Khazâd, c'est mon pseudo, et je suis votre interlocuteur principal sur Badminton-web.fr. Passionné de web, je suis entouré par une fine équipe de collaborateurs tous aussi passionnés que moi.

Lydia, rédactrice on-line, transforme nos contributions "sms" en vrai bon français.
GG est le roi du forum, qu'il anime,
Fred est aux p'tits soins pour les bad-conseils,
Badidonk est notre partenaire qui alimente l'agenda du Badminton,
Patrice, Julien et l'équipe de +2bad vous proposent régulièrement leurs articles.

Et puis vous, chers lecteurs, qui contribuez chacun à votre mesure à la richesse, à la pertinence et à la convivialité qui fait l'âme de ce site qui est le vôtre !