Stages
Liens
Club
Tournoi
Forum
Accueil

Espace
Membres


INSCRIPTION


 Index du Forum -> Offres/demandes de matériel -> asxj3hqb-spun7


Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
aderfp633



Inscrit le: 27 Sep 2011
Messages: 7915
Localisation: England

MessagePosté le: Ven Juin 21, 2013 9:09 am    Sujet du message: asxj3hqb-spun7 Répondre en citant

Alpinestars Airbag Protects Spanish Star Repsol Honda’s Marc Marquez survives 210-mph MotoGP crash.
Marc Marquez crashed at 209.9 mph during practice for last weekend’s Italian GP at Mugello, nevertheless the Repsol Honda rider was medically cleared to ride the wedding, that they did.How could Marquez be so lucky? Component to his “luck” was the performance of your Alpinestars Tech Air Race suit, which detected the crash and, within 50 milliseconds, deployed airbag protection for his shoulders and back,borse louis vuitton, reaching full inflation 30 milliseconds before Marquez’s first impact while using pavement. The use of the inflated airbags spreads c racing lever rash impact force on a wider area, preventing the extreme concentration of force that breaks human bones.Temporarly now,borse louis vuitton, clutch lever we have witnessed Alpinestars-supported riders walking into press briefings with mysterious “Spaceman Spiff” LED displays with their left forearms. These are the status lights with their airbag suits. The unit provides a data logger, which reported eight separate g spikes—the highest of w SportBike Levers hich was 25 gs—during Marquez’s 4.25-second crash.Click image to zoomThe control technology behind the software is its crash-detection algorithms and multiple safety systems. In years of information gathering, the pattern of events which causes an accident was identified from multitude of sensor output. Resulting from this, activation criteria were then familiar with trigger inflation.To halt inappropriate inflation (the rider bumps a doorframe in reference to his shoulder or tosses the suit across a chair back), three other criteria are required to be met: 1) The suit needs to be turned on; 2) the main zipper ought to be done up; and 3) the rider need to be moving using a motorcycle.Info is taken from five sensors at a rate of 500 times as such adjustable levers cond, and also the computer/data logger in the suit’s camelba clutch and brake levers ck scans this to the pattern that predicts a crash. The system’s battery provides eight hours of operation and recharges the identical way as mobile devices.Click image brake clutch levers to zoomAccordion-pleated sections of the suit accommodate bag inflation, which persists for five seconds. This suit rrs known for a “dual-charge system,” which continues to protect a rider who crashes that is then in a position to remount and continue. In 20-25 seconds, the suit returns to the normal shape, plus the system resets in One minute.This software began in 2001, activation criteria were identified in 2003 and John Hopkins was crowned the first user inside the German GP that year. Casey Stoner used expertise to generate during his first championship year, 2007, and Alpinestars improved the electronics and achieved a “detailed Motorcycle racing parts electronic picture belonging to the dynamic force in the middle of riding, and, bare this in mind, crashing, a motorcycl Street Bike Levers e.”In 2011, all Alpinestars-supported MotoGP riders began wearing the Tech Air Race suit. Marquez’s survival for this tremendous crash has stimulated discussion of creating such airbag suits mandatory through the series.View full-size images in photo gallery:Repsol Honda's Marc Marquez race action from Mugello circuit'>Marc Marquez injury from crash'>Alpinestars provided data screen of Marc Marquez Crash Analysis'>Alpinestars provided data screen of Marc Marquez Crash Detection'> -->
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    www.badminton-web.fr Index du Forum -> Offres/demandes de matériel
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum





Contactez-nous !


Recopiez le mot badminton ici :

Votre nom (ou Pseudo) :
 

Votre adresse mail :
 

Votre message :
 

 



A propos de ce site...


Badminton-web est développé et maintenu par www.agence404.com, 1 rue Suffren à Nantes (RCS Nantes B 498 013 432).
Il est hébergé par Celeonet.

L'ensemble du présent site : rédactionnel, éléments graphiques, ergonomie générale et tout autre composante, est déposé et protégé par un copyright. Aucune copie n'est autorisée a priori.

Les demandes d'échanges sont toutefois bienvenues. Pour ce faire, utilisez le formulaire ci à gauche.




Qui sommes-nous ?


Khazâd, c'est mon pseudo, et je suis votre interlocuteur principal sur Badminton-web.fr. Passionné de web, je suis entouré par une fine équipe de collaborateurs tous aussi passionnés que moi.

Lydia, rédactrice on-line, transforme nos contributions "sms" en vrai bon français.
GG est le roi du forum, qu'il anime,
Fred est aux p'tits soins pour les bad-conseils,
Badidonk est notre partenaire qui alimente l'agenda du Badminton,
Patrice, Julien et l'équipe de +2bad vous proposent régulièrement leurs articles.

Et puis vous, chers lecteurs, qui contribuez chacun à votre mesure à la richesse, à la pertinence et à la convivialité qui fait l'âme de ce site qui est le vôtre !